Jómagyar.hu termékek

Kompromisszummentes minőség piacvezető árakon! 

100 %-ban magyar! 4 budapesti átvételi pont! 

9-es végű árképzés nincsen!

A kosár üres    Kosárhoz
Teljes_ki__rl__s_4ef358b76ed32.png
PDFNyomtatásE-mail

Teljes kiőrlésű liszt 1 kg - Ár:230 Ft

Válogatott búzákból kiváló minőségű liszteket őröl az üzem, amely a Dunakanyar lisztszükségletének jelentős részét adja.Mindig friss a liszt!
Fogyasztói ár230 Ft
Cikkszám: 0074
Termék elérhetősége: Raktáron

Teljes kiőrlésű váci búzaliszt

Átvételi pontok súlyhatárai:

XV. ker szombat: nincs súlyhatár

XI. ker. Pí víz bolt:15 kg

III.ker. Madzsar u.: 10 kg

X. ker. Soroksári u. 3 kg

A búza és a liszt minőségét laboratóriumi vizsgálatokkal és próbacipó sütésével ellenőrzik. A malom HACCP minőségbiztosítási rendszert alkalmaz. A teljes kiőrlésű liszt nagyon ajánlott az egészséges táplálkozás berkeibe visszatérni vágyóknak, ugyanis a sima lisztek csak kalóriát tartalmaznak, az élelmi rost, ásványi anyagok, vitaminok majdnem teljesen hiányoznak belőlük.

A különbség a fehér, illetve a finomított liszt és a teljes őrlésű liszt között az, hogy a finomított liszt nem tartalmazza a gabonaszem héját és csírakezdeményét. Ezáltal a finomított liszt ásványi anyag és nyomelem tartalma – mint ahogy ez az alábbi táblázatból is kiderül - elenyésző a teljes kiőrlésű lisztéhez képest. Nézzük, mennyivel több értékes anyagot tartalmaz a teljes kiőrlésű liszt - az, amelyben a korpa és a csíra is a lisztben marad(hatott):

  • vasból 84%-kal többet, mint a fehérliszt orloko
  • rézből 75%-kal többet
  • magnéziumból 52%-kal többet 
  • mangánból 71%-kal többet káliumból 76%-kal többet 
  • kalciumból 50%-kal többet 
  • B1-vitaminból 86%-kal többet 
  • B2-vitaminból 69%-kal többet 
  • B3-vitaminból (niacin) 86%-kal többet 
  • B5-vitaminból (pantoténsav) 54%-kal többet 
  • B6-vitaminból 50%-kal többet A-vitaminból 100%-kal többet 
  • E-vitaminból 100%-kal többet, 

azaz a fehérlisztben ez utóbbi kettő nincs, a 100-féle rostanyag csak a teljes kiőrlésű lisztben található meg. A felsorolt anyagok (ásványi anyagok és vitaminok) élettani hatásairól annyit, hogy a vérképzéstől kezdve az izom- és az idegrendszer működéséig, a látástól a bőrünk állapotáig, az állóképességünktől a méregtelenítő funkciónkig - mindegyik elképzelhetetlen nélkülük. Az utóbbi évszázadok tendeciái alapján a kutatások azt mutatják, hogy a kevesebb növényi eredetű táplálék és a nagymértékű hús-és sajtfogyasztás rendkívül károsan hat az emésztőrendszerre. Kép: 23 000 éves őrlőkövek a Sárga folyótól a paleolítikumból... Tehát itt bukik a paleós vonal. Meg fejték a kecskét, birkát tehenet.. Ott is..

Ezeknek a hatásoknak egy részét mi magunk is megtapasztalhatjuk, ha megnézzük a fehér és a teljes kiőrlésű lisztből készült kenyér fogyasztása után: Fehér kenyér esetében kisebb a teltségérzet, ezért többet fogyasztunk belőle. Ez azért történik, mert a rostban szegény élelmiszerek kisebb nyál-és gyomornedv termelődést okoznak, és a gyomor idő előtt kiürül. Így könnyen túlléphetjük a napi kalóriaszükségletet.

A fehér kenyér hosszabb ideig marad a bélben (kb. 40 órát), mint a teljes kiőrlésű lisztből készült (kb.24 órát), ami kedvezőtlen hatásokkal jár: megnő a kalóriadús tápanyagok felszívódása (szénhidrátok, zsírok, nitrogéntartalmú vegyületek), amely elősegítheti az elhízást, megnő a "rossz koleszterin" felszívódása, és megemekedik az anyagcserezavar okozta megbetegedések (koszorúér-elmeszesedés, epebetegség) kialakulásának kockázata, csökken az epesav lebomlása és felszívódása, megnő a belső hasi nyomás, amely akadályozza a vénás visszaáramlást a végbél és az alsó végtagok területén. A legtöbb kenyérfajta nem tartozik az alacsony glikémiás indexű élelmiszerek közé.

A legjobb és legalacsonyabb glikémiás indexű kenyér a teljes kiőrlésű, amely szeletenként kb. 2g rostot tartalmaz. Általánosságban elmondható, hogy minél kevésbé tömör, és minél lágyabb egy kenyér tésztája, annál kedvezőtlenebb a vércukor szintjére gyakorolt hatása. Egyre több vizsgálat látszik alátámasztani azt a tényt, hogy az alacsony rosttartalmú, fehérlisztből készült lágy kenyér fogyasztása inzulinrezisztencia, csökkent glukóztolerancia és számos emésztési rendellenesség kialakulásával hozható összefüggésbe. A finomított fehér lisztből készült kenyér magas glikémiás reakciót idéz elő, sőt akár kiugróan magas vércukor-értéket is eredményezhet.

A könnyű tésztájú fehér kenyeret könnyű megrágni és megemészteni ellentétben a sűrű, nehezebben megrágható teljes kiőrlésű kenyérrel. A teljes kiőrlésű lisztből készült kenyér savanykás ízű, amit sokan nem szeretnek, de a legtöbb Magyarországon forgalomba kerülő „teljes kiőrlésű” étel csak részben készül ilyen gabonából. A legalább részben teljes kiőrlésű gabonát tartalmazó termékek még mindig sokkal jobb alternatívát jelentenek a fehér kenyerekkel szemben. Sokszor előfordul, hogy a barna kenyerekről kiderül, hogy színük ellenére fehérlisztből készülnek, de erről könnyen megbizonyosodhatunk. A kenyereknél sajnos nem minden esetben találunk részletes leírást arról, hogy miből is készültek; itt a kenyér illata és állaga lehet mérvadó.

A legegyszerűbb, ha egymás mellé teszünk egy azonos súlyú barna és fehér kenyeret. Ha ugyanakkorák és félbevágtva azt látjuk, hogy ugyanolyan „lyukacsosak” és a héjuk is hasonló, akkor szinte biztos, hogy a kenyér színezéktől barna. Gyanúnkat erősítheti, ha a barna kenyér kávé illatú – a karamell mellett ugyanis ez az egyik leggyakoribb színezőanyag.